Marketing internetowy – pierwsze kroki

Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging – przygotuj swoją nieruchomość na sprzedaż
Maj 28, 2017
Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Pozycjonowanie lokalne – taniej i efektywniej
Sierpień 17, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie

Marketing internetowy, nowoczesny marketing

Nie od dziś wiadomo, że Internet niesie za sobą wiele opcji w kwestii promocji. Wygląda to na banał, ale w przytoczonym temacie sprawdzi się świetnie. Marketing internetowy to w dzisiejszych czasach istotna kwestia dla kogoś, kto chce wypromować swoją firmę on-line. W dzisiejszym artykule opiszemy czym jest marketing w internecie i jak jego zastosowanie wpłynie na naszą firmę.

Aby zagłębić się w dyscyplinę połączoną z marketingiem w internecie, odświeżmy sobie najpierw na czym polega sam marketing. Dużo ludzi utożsamia to z promocją poszczególnego produktu, ale dokładniej rzecz ujmując, jest to o wiele bardziej złożone. Proces marketingowy jest to skomplikowana strategia, która ma nieść za sobą zyski w postaci dotarcia z proponowanym przez nas produktem do maksymalnie dużej grupy Konsumentów. Żeby wcielić plany w życie, powinniśmy przywiązać wagę do wielu czynników, do których należą skuteczna komunikacja z rynkiem, odpowiednie narzędzia do promocji, sprecyzowanie grupy docelowej oraz ustalenie planu budżetowego. W czasie trwania procesu, potrzebna będzie regularna analiza postępów na rynku i otwarcie na potrzeby Nabywców.

Marketing internetowy – pierwsze kroki

Dzięki rozwojowi technologii powstała charakterystyczna gałąź marketingu – marketing on-line, nazywany także e-marketingiem. Dlaczego jest tak znaczący? Inwestorzy i właściciele korporacji wchodzą z działalnością do internetu, aby skorzystać z dobrodziejstw internetu i przekonać do siebie więcej Kontrahentów. E-marketing to ogół tych zabiegów, które znamy z pospolitej odmiany marketingu, ale do ich urzeczywistnienia będziemy używać sieci internetowej. Jeżeli nasze procedury będą właściwe, to sprawi, że pozycja naszej spółki w sieci zdecydowanie ulegnie poprawie, a nasz priorytetowy cel – promocja oraz kreowanie świadomości marki, idące w parze z jej dobrym postrzeganiem zostanie wypełniony. Głównym narzędziem, z którego będziemy korzystać w marketingu on-line jest witryna www naszej spółki. Z podstawowych różnic pomiędzy zwykłym marketingiem, a marketingiem on-line wskazujemy przede wszystkim rolę Klienta. Nie jest ona w tym temacie pasywna, przeciwnie, prowadzi on z nami nieustanny dialog, poprzez m.in. przedstawianie opinii na temat naszej pracy oraz oddziaływanie na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do najważniejszych operacji, z którymi zetkniemy się przy kwestii marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron www
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– kampanie w mediach społecznościowych
– blogosfera
– e-mail marketing

Analizowaliśmy już dość wyczerpująco pozycjonowanie stron www, tymczasem niżej skupimy uwagę na dwóch odmianach marketingu w internecie – content marketingu oraz influencer marketingu, które mogą nam przynieść dużo profitów.

Content marketing – postaw na jakość

Ta branża marketingu w sieci może być bardzo skuteczna, jeśli naszym celem jest zwerbowanie nowych Klientów, ale szczególnie –  zbudowanie z nimi długotrwałych i opierających się na oddaniu więzi. Jak to osiągnąć?

Content marketing bazuje w szczególności na publikowaniu w internecie treści o możliwie jak najlepszej jakości. Nie chodzi tutaj w dużej mierze o jednokierunkowy komunikat reklamowy, ale o wywołanie emocji u Kontrahenta, który zapragnie zostać z naszą firmą na stałe. Oczywistym jest, że sporo zależy także od naszej grupy docelowej. Treść musi być dostosowana do jej pasji, obyczajów oraz co również ważne – zwyczajów kulturowych. Content marketing znajdziemy w różnych formach, np.:

– artykuły merytoryczne,
– filmiki,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma rzecz jasna znaczenie, ale znacznie większą wagę powinniśmy przywiązywać do jakości pokazywanych przez nas treści. Kiedy Google zakwalifikuje je jako wartościowe, to wówczas to nasze widoki na bycie na lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania. Zatroszczmy się o to, żeby treści były autorskie i oryginalne. Jak wynika z kawałka tekstu o content marketingu – liczy się przede wszystkim wartość merytoryczna.

Influencer marketing – na czym polega?

Omówiona poniżej gałąź marketingu internetowego jest obecnie bardzo często wykorzystywana. Dlaczego? Influencer – czyli osoba, która jest ekspertem w konkretnej dziedzinie, lub też jest rozchwytywana ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub często odwiedzanego profilu w mediach społecznościowych, jest w stanie znacznie rzutować na potencjalnych Odbiorców. Gdy dokonujemy selekcji influencera należy się kierować działką, w jakiej działamy. Jeśli chcemy promować sklep z ciuchami, w takiej sytuacji świetnym wyjściem wydaje się angaż influencera, który prowadzi bloga na temat mody.

We wskazaniu właściwego influencera mogą pomóc nam fora tematyczne, grupy dyskusyjne na Facebooku lub po prostu narzędzia do wyszukiwania. Należy pamiętać o tym, aby przed zatrudnieniem człowieka do propagowania Twojej firmy, klarownie wyznaczyć cele i pomyśleć jaki budżet będziesz chciał na wyłożyć na zatrudnienie influencera. Wynajęcie influencera powinno być fragmentem dużej strategii, która sprawi, że przekonamy do siebie Odbiorców.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak mogliśmy się przekonać, marketing internetowy to wyjątkowo obszerna kwestia. Ogrom profitów, ale również mnóstwo pracy do zrealizowania, jeśli nasze działania ma przynieść określony rezultat. Nasze działania winny być dokładnie uporządkowane, a później przez cały czas musimy odpowiadać na zmiany na rynku.

Marketing w Internecie i nie tylko – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/