Jak otworzyć sklep internetowy – poradnik

Malowanie bawialni i sal zabaw dla dzieci
Malowanie bawialni i sal zabaw
Grudzień 30, 2017
Pływanie niemowląt i inne aktywności w wodzie
Pływanie niemowląt, aqua fitness i wiele więcej – możliwości jest bez liku
Styczeń 15, 2018

Dzisiejsze dni to nieprzerwany rozwój idei konsumpcjonizmu. Wszyscy chłoną towary, ciągle szukają kolejnych rozwiązań i łakną mieć coraz więcej. Niewiele wskazuje na to, iż wkrótce będzie zupełnie inaczej. Zakupywanie wytwornych produktów to również, ale pozostają przecież oprócz nich kosmetyki, coś do jedzenia – słowem to, co jest nam niezbędne do funkcjonowania. Wiele osób nie zatrzymuje się zbytnio i przez to, nie ma nawet czasu pójść do sklepu. Zbawieniem może okazać się sklep internetowy – potencjalna żyła złota, jeśli jest prowadzona z głową.

Sklep internetowy – dlaczego i jak?

Każdy z nas łatwy wyliczy dużo wzorcowych osób, nie mających w ogóle wolnego czasu. Nabywają produkty hurtowo w markecie raz na dwa tygodnie, aby oszczędzić sobie ciągłego ruszania po niezastąpione towary. W XXI wieku część sklepów poszła krok wyżej i gwarantują takowym dostarczenie asortymentu do miejsca zamieszkania.

Powyższa kwestia tyczy się szczególnie ludzi zalatanych, tkwiących miesiącami w biurze. Krew ich zalewa, kiedy należy udać się na świąteczny shoping. Te osoby z ochotą czerpią garściami z korzyści jakie daje sklep internetowy oraz hurtowo zamawiają prezenty dla rodziny. Mając to na uwadze – to oni będą naszą grupą odbiorców, jak widać na załączonym obrazku – wyjątkowo liczną.

Poznaliśmy fundamentalny cel założenia sklepu internetowego, teraz powinniśmy rozpatrzyć jak on ma się prezentować. Nie ma sensu mieć wymagań z księżyca. Jeżeli sklep internetowy ma Wam konkretne korzyści, wówczas zaczynamy od tak zwanej analizy SWOT. Zbadanie mocnych oraz gorszych stron, widoków i niebezpieczeństw to totalna podstawa. Dotyczy to zarówno naszego sklepu internetowego, jak i rywalizujących podmiotów. Należy sprawdzić jakie parametry produkują, w czym możemy się na jej tle wyróżnić.

W tym momencie koniecznie będzie określenie grupy docelowej. Będzie to sprawa bardzo indywidualna. Założony przez Ciebie sklep internetowy może być skierowany do Konsumenta ogólnego, który będzie mógł wybierać spośród wielu typów towarów, lecz również np. przyciągać do siebie zwłaszcza kobiety, z powodu licznej oferty kosmetyków. Wszystko będzie zależeć od tego, jaki plan biznesowy przygotujecie. Sumiennie sprawdźcie, czy środki pozwalają Ci na dotarcie do potencjalnyych partnerów w całej Polsce. Może tak się zdarzyć, iż będziesz musiał na początek zawęzić działalność do jednego miasta lub województwa.

Należy pamiętać, iż otwarcie sklepu internetowego jest ściśle powiązane z działalnością gospodarczą. Konieczne będzie podjęcie któregoś z tych działań:

  • Jeżeli otwierasz nową firmę, bezwzględnie trzeba zarejestrować działalność gospodarczą – przygotować wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym albo do Ewidencji Działalności Gospodarczej, wygenerować REGON w Urzędzie Statystycznym, pozałatwiać formalności w Urzędzie Skarbowym i ZUS-ie.
  • Gdy Twoja firma już działa, powinieneś jedynie zrobić zmianę w swoim PKD (Polska klasyfikacja działalności), poprzez dodanie zapisu o handlu w Internecie.

Bardzo ważna sprawa to oferowane produkty. Kiedy już podejmiemy decyzję czy zaoferujemy coś branżowego, z wąskiej działki, czy też produkty bardziej ogólne, wytwarzane na dużą skalę, możemy się skupić na właściwym wyborze dostawcy. Rzetelność, terminowość i zaufanie, to winna być lista walorów, na którą wypada zwrócić uwagę. Wiadomo, że czynnikiem kluczowym jest również stosunek jakości do ceny. Nie działa tutaj reguła, że taniej znaczy lepiej i na odwrót. Masz już dostawcę? W kolejnym kroku trzeba zatroszczyć się o opisy towarów. Ktoś spyta – czemu to takie ważne?

Zagłębiamy się w tym momencie w kwestię promowania. Opisy od producentów to stanowczo zbyt mało. Gdy pragniemy szybko uzyskać zwrot inwestycji, to wtedy powinniśmy postawić na zredagowanie oryginalnych opisów – łatwo do zapamiętania dla Odbiorców, lecz też zoptymalizowane pod SEO, żeby wyszukiwarka taka jak Google traktowała te opisy jako unikalne. Jeśli powielimy treść z innej strony – wyszukiwarka zakwalifikuje nas jako niezbyt atrakcyjnych i nie zapewnimy sobie wysokiej pozycji w rezultatach wyszukiwania. Opcje mamy dwie – albo redagujemy takie opisy samodzielnie lub też, co zalecamy, zatrudniamy do tego eksperta od SEO.

Gdy już przypilnowaliśmy powyższego – pora na zagwarantowanie określonych systemów płatności. Do najpopularniejszych zaliczamy:

– System PayU
– PayPal
– Przelewy 24

Na pewno trzeba też zagwarantować Odbiorcom uregulowanie należności przy odbiorze oraz z góry. Istotnym jest, żeby formy płatności były właściwie zabezpieczone– np. przy pomocy szyfrowania SSL. Dzięki temu nasi Klienci obdarzą Was większym zaufaniem.

Sklep internetowy – kwestie techniczne

Koncepcja jest, otoczenie konkurencyjne przebadane, mamy już biznes plan i właściwie przygotowane do sprzedaży produkty? Teraz trochę spraw technicznych.

Dobór oprogramowania nie potrwa pięć minut, gdyż może zdecydować o sukcesie sklepu. Jeśli chcecie mieć pewność, że wybierzecie właściwe – zapytajcie biegłego w tej dziedzinie. W niektórych przypadkach wystarczy choćby bezpłatny software, lecz gdy realizujemy bardzo ambitny projekt możemy potrzebować full serwisu lub indywidualnego oprogramowania.

Domena może być dostarczona w parze z oprogramowaniem, lecz nie jest to reguła. Jeśli tak nie będzie – wtenczas będzie trzeba takową zakupić. Jak wygląda dobra domena dla sklepu internetowego? Łatwa do zapamiętania, prosta nazwa nawiązująca do oferty sklepu i taka, którą nasz Klient powtórzy później innym .

W kwestii hostingu najważniejszy będzie rozmiar serwera i dane dotyczące transferu – hosting rzecz jasna musi być dostosowany do wielkości i zakresu działania naszego sklepu. Nie polecamy używania darmowych hositngów – przynoszą one nam multum restrykcji, hamujących rozwój naszego projektu.

Tworzenie sklepów internetowych —–> http://www.blacksoft.pl/tworzenie-sklepow-internetowych/