Pozycjonowanie w Google maps

Chirurgia stomatologiczna usuwanie ósemek ekstrakcja zęba
Chirurgia stomatologiczna Toruń
2 września, 2020
Okna energooszczędne Toruń okna pasywne
Okna pasywne w budownictwie energooszczędnym
15 września, 2020
Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Wizytówki dostępne w mapach Google są świetnym narzędziem wspierającym zaistnienie na lokalnym rynku. Poprzez mapy Google osiągamy dostęp do lokalizacji przedsiębiorców z różnych branży. Dzięki temu użytkownik może bez trudu odnaleźć sprzedawcę ciekawych produktów bądź usług. By pojawić się pośród firm w danej okolicy należy założyć własną wizytówkę w mapach Google. Jak to zrobić? Wśród wielu udostępnionych usług Google trzeba wyszukać usługę Google Moja Firma i postępując zgodnie z wskazówkami stworzyć profil. Każdy kolejny etap przybliża nas do utworzenia profesjonalnej wizytówki. Wystarczy wypełnić niezbędne dane jak nazwa firmy czy jej położenie oraz dane kontaktu, a potem je zatwierdzić. Wypełniona o bazowe informacje wizytówka jest opracowana do korzystania. Warto jednak uzupełnić ją o dodatkowe informacje dostępne w poszczególnych zakładkach. Finalnym krokiem jest weryfikacja, aby wizytówka została całkowicie aktywna. Mając gotową wizytówkę warto pomyśleć o pozycjonowaniu jej, aby stała się widoczna dla wielu odbiorców.

Jak pozycjonować wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google oddziałuje wiele różnych czynników. W głównej mierze duże znaczenie ma lokalizacja względem użytkownika. Poszukując sklepu bądź usługi często kierujemy się tym, jak blisko znajduje się od miejsca pobytu, ze względu na to wizytówka ma swoje zastosowanie szczególnie na lokalnym rynku. Im nasza lokalizacja znajduje się bliżej potencjalnego klienta, tym większa możliwość na wyższy wynik wyszukiwania. Oprócz tego ważna jest rozpoznawalność oraz trafność względem frazy kluczowej. Gdy firma jest pozycjonowana pod danym słowem kluczowym albo umieszczona na jej witrynie treść koresponduje z poszukiwaną frazą tym bardziej prawdopodobne, że wizytówka pojawi się wysoko. Możliwości znajdujące się w usłudze Moja Firma dają wiele opcji, jakie mogą pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie wizytówki Google.

Umieść informacje na temat firmy

Podstawowe dane jak nazwa, telefon i adres  warto uzupełnić o kolejne równie potrzebne dane, jakie wesprą Google w dopasowaniu wizytówki do wyszukiwania użytkownika. Dane kontaktowe wizytówki należy uzupełnić zgodnie z danymi ze strony internetowej. Ponadto w nazwie wizytówki da się wpisać ogólną frazę oraz nazwę firmy (np. nazwa firmy pozycjonowanie stron internetowych). Obok tego warto dołączyć kategorie i podkategorie, jakie wskażą Google oraz użytkownikom profil firmy, tj. jej charakter. Ważna jest również lokalizacja i obszary działania. W samej lokalizacji umieszczamy adres siedziby firmy, gabinetu, sklepu itp. Jeżeli jednak oferujemy usługi poza siedzibą (np. montaż drzwi i okien w domu klienta) wtedy należy dołączyć obszar działania, czyli szerzej np. miasto lub województwo.

Pozyskaj atrybuty oraz opinie klientów

Bardzo znaczące jest również zdobycie atrybutów. Są to atrybuty połączone z informacjami o firmie. Na przykład informują czy dana lokalizacja posiada dostęp do Wi-Fi, czy w pobliżu jest parking albo czy jest dopasowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Niestety na atrybuty nie mamy bezpośredniego wpływu, dlatego że wstawiane są one na podstawie dodanych przez klientów odpowiedzi na pytania zadane przez Google. Same opinie klientów oddziałują na pozycjonowanie. Zdecydowana część potencjalnych klientów wciąż wartościuje opinie Google, dlatego warto się o nie postarać i co istotne, lepiej na nie odpowiadać. Dzięki pozytywnym opiniom mamy większą szansę, że Google wyświetli wizytówkę wyżej.

Umieść unikalny opis, usługi, produkty i zdjęcia firmy

Unikalny opis firmy to najlepsze miejsce, by zwrócić uwagę na najistotniejsze zalety firmy, jednocześnie stosując najbardziej trafne słowa kluczowe. Początkowe 250 znaków pojawia się na wizytówce firmy bez używania przycisku „więcej”, z tej przyczyny należy skoncentrować się nad tą częścią opisu. Ponadto dla lepszego rezultatu pozycjonowania wizytówki Google warto wpisać swoje produkty i usługi. Uzupełnienie profilu tylko wpłynie na pozycjonowanie, ale także być może zachęci większą liczbę potencjalnych klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google wpływa też wstawianie filmów i zdjęć. Multimedia zawarte w wizytówce nie tylko sprawiają, że jest ciekawsza dla użytkowników, ale także umożliwiają dodanie opisującego zdjęcie tekstu alternatywnego. Regularne dodawanie zdjęć znacząco wpływa na pozycjonowanie.

Dodawaj wpisy

Dzięki wpisom w wizytówkach Google zaproponować użytkownikom interesujących treści, jakie mogą sprawić, że chętniej przejdą do naszej witryny WWW albo skorzystania z usługi. Wpisy zawierają treść sięgającą do 1500 znaków oraz odsyłacz, jakim możemy linkować do dowolnej witryny, np. podstrony z usługami albo innego wybranego miejsca. Tego typu wpis w wizytówce poza tym, że będzie dostępny przez długi czas (w zależności od ustawień nawet na cały rok), może stać się składową marketingu treści, gdzie będziemy dostarczać klientom trochę przydatnej wiedzy z branży. Regularna publikacja będzie traktowana niemal jak blogowe wpisy na stronie, ze względu na co warto przemyśleć zastosowanie takich wpisów.

Zdobywanie linków

Linki prowadzące wprost do wizytówki są całkiem istotnym elementem, jaki wpłynie na pozycjonowanie wizytówki. W tym celu warto rozpatrzeć się za branżowymi lub lokalnymi forami, katalogami, portalami blogami czy pozostałymi miejscami, ocenianymi przez Google jako wysokie jakościowo, gdzie można umieścić link odsyłający. Obszerny profil linków da Google sygnał, że warto wyświetlać wizytówkę na wyższej pozycji, dlatego że odsyłają do niej różne interesujące strony. Profil linków ma więc korzystny wpływ na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google.

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/