Pozycjonowanie lokalne – taniej i efektywniej

Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – pierwsze kroki
Lipiec 2, 2017
Banery LED - telebimy i ekrany na kazda okazje
Banery LED – podnieś prestiż
Listopad 17, 2017

Od dłuższego czasu przekonujemy się, że bez należytego wypromowania strony internetowej, szanse na powodzenie naszej działalności są relatywnie małe. Szczęśliwie, dzięki nowoczesnym technologiom, Google wykreowało zaawansowany mechanizm, który pozwala nam na dotarcie do lokalnych Kontrahentów. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, warsztat samochodowy, restauracja, agencja nieruchomości i cokolwiek innego zostało wyhaczone przez Interesantów z pobliża, nieodzowne jest poprawne wypromowanie strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Znaczenie tutaj ma sporo czynników, które opiszemy w poniższym artykule.

Pozycjonowanie lokalne – czym jest?

Najzwyczajniej w świecie, w pozycjonowaniu lokalnym chodzi o wypromowanie konkretnej strony w wyszukiwarkach. Od zwykłego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że pod uwagę bierzemy wyszukujących z konkretnego kręgu, np. województwa, miejscowości, a nierzadko nawet jednej dzielnicy. Nierzadko jest tak, że wyszukiwarka potrafi samodzielnie stwierdzić, gdzie jest najbliższe naszemu położeniu wielkie miasto. Możemy to bez problemów zweryfikować, używając przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Powiedzmy, że poszukujemy biura nieruchomości. Gdy osoba wyszukująca jest w danym momencie w Toruniu, to w takiej sytuacji narzędzie wyszukujące wytypuje nam najlepiej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Badania są jednoznaczne – ponad 95% Nabywców szuka priorytetowo przedsiębiorstw i usług z ich okolicy, by móc bezproblemowo do nich dotrzeć. Powinniśmy zrobić co się da, aby trafili na właśnie naszą firmę, gdyż ponad 3/4 wyszukujących lokalnie kupiło produkt w późniejszym czasie, a przeszło 80% używających smartfonów i tabletów używa wyszukiwarek internetowych. Jakich usług poszukują? W czołówce znajdują się restauracje, sklepy oraz usługi. Gdy jesteś właścicielem restauracji, obowiązkowo musisz zatroszczyć się o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – od czego zacząć?

Tak samo jak w kwestii szerszego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym stale wielce ważną rzeczą będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy na bieżąco dodawać teksty i pilnować, by treści były możliwie jak najwyższej jakości. Należy pamiętać przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Powinniśmy teraz zastanowić się nad technikami, które będą typowe dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.
Utworzenie strony w Google Moja Firma, które dokładniej opiszemy poniżej,
linki z lokalnych stron – dopilnujmy, aby informacje o naszej firmie wyświetlono w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz stronach połączonych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących przedsiębiorstwo – dbajmy o dane, które podajemy w katalogach firmowych i innych stronach. Gdy ulegnie zmianie nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie uaktualnimy tego, to wówczas wyszukiwarka potraktuje nas jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Bardzo ważne będzie stworzenie konta naszej spółki w Google Moja Firma. Jest to narzędzie służące do zakładania wizytówek przedsiębiorstw, które egzystują na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej osiągnąć? Odpowiednie pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki sprawi, że szukający, używający lokalnych słów kluczowych z dużą dozą prawdopodobieństwa trafi na naszą wizytówkę, obejmującą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo zrobienie wizytówki nie jest szczególnie złożone, ale już pozycjonowanie wymaga rzetelności i odpowiedniej wiedzy.

Żeby dodatkowo podnieść swoje szanse na pozyskanie lokalnych Kontrahentów, spożytkujemy usługę Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten fragment pozycjonowania lokalnego jest dosyć trudny, ale zyski na rynku lokalnym z pewnością będą odczuwalne. Jak powinna wyglądać prawidłowo sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć dobry tytuł. Musimy wejść w rolę szukającego i zastanowić się, jakimi hasłami będzie operował w wyszukiwarce. Najprościej będzie zamieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj oferowanych przez nas usług. Następny krok, poszerzamy wizytówkę o obowiązujące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – powinniśmy periodycznie je aktualizować. W dalszej kolejności tworzymy dla Twojej spółki jednostkowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, który pojawia się po adresie https://plus.google.com/, najczęściej jako nazwa przedsiębiorstwa. Kiedy już przejdziemy przez te elementy, to zostaje już tylko dobrać dobrą grafikę oraz napisać opis działalności.

Nie zapominajmy – wizytówka pozwala wyszukującym wystawiać opinie naszej firmie. Ich ilość oraz jakość mają wpływ na to, na jakim szczeblu znajdziemy się w wynikach wyszukiwania. Jeśli pozyskamy sporą liczbę aprobujących opinii, to wówczas łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na znajdywanie nowych Klientów oraz tworzenie przewagi nad rywalami.

Pozycjonowanie lokalne to mniej drogi i szybszy środek, na pojawienie się w rezultatach wyszukiwania niż zwykłe pozycjonowanie witryn. Nie jesteś pewien od czego zacząć? Agencja reklamowa mająca w ofercie pozycjonowanie lokalne bez wątpienia pomoże Ci zrobić pierwszy krok w temacie pozycjonowania lokalnego.

Chcesz wiedzieć więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/