Home staging – przygotuj swoją nieruchomość na sprzedaż

Kruszywa Warszawa – Kruszywa drogowe i budowlane – Tłuczeń Warszawa
Kruszywa od A do Z
Maj 25, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – pierwsze kroki
Lipiec 2, 2017
Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie

Home staging - przygotowanie nieruchomości

Pierwsze wrażenie jest rzeczą, której pilnujemy we wielu dziedzinach życia. Chcemy zrobić dobre wrażenie podczas rozmowy kwalifikacyjnej, na kobiecie, jeżeli trafiamy na imprezę klubową, czy w trakcie negocjacji w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w ogromnej mierze bazuje także home staging – a więc zespół wszystkich działań, pomagających zrobić dobre wrażenie na poszukującym domu, apartamentu, czy innej nieruchomości. Ci, którzy biorą pod uwagę zakup nieruchomości, najprawdopodobniej będą się kierować właśnie pierwszym wrażeniem, a zatem musimy zrobić wszystko, by nasz dom prezentował się wspaniale. Wszystkiego nie przypilnujemy na własną rękę, dlatego warto omówić problem ze specjalistami od home stagingu. Po kolei jednak – wystartujmy od naszkicowania zarysu historycznego home stagingu.

Lata 70-te, USA…

Aby zrozumieć home staging, przenieśmy się na moment do USA. To właśnie na tamtejszym rynku mieszkań odnalazła się Barbara Schwarz, właścicielka spółki, zajmującej się projektowaniem wnętrz. Teraz już to wiemy – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem do najważniejszej specjalizacji Barbary Schwarz. Już jako agentka nieruchomości z doświadczeniem, Schwarz regularnie poszukiwała metod, przynoszących wzrost popularności oferowanych przez siebie mieszkań wśród potencjalnych nabywców. W 1972 roku wpadła na pomysł, aby drobiazgowo przygotować wnętrze konkretnej nieruchomości. Spróbowała wykonać wszystkie potrzebne działania remontowe, wysprzątać cały obszar i udekorować go tak, żeby Kontrahent mógł się nią zachwycić. Jak wyszło? Nieruchomość została sprzedana dużo prędzej, niż ktokolwiek mógłby przypuszczać. Jakie były tego przyczny? Schwarz zaobserwowała, że przy rozjaśnieniu i optycznym powiększeniu pokoi – pierwsze wrażenie prawdopodobnego klienta jest znacznie lepsze niż dawniej. Przez lata, Barbara Schwarz zyskiwała szacunek ekspertów od nieruchomości w USA, a dziedzina zwana home stagingiem weszła na stałe na rynek nieruchomości. Zgodnie z liczbami z oficjalnej witryny internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu więcej niż milion osób, a z pewnością jest autorką popularnych prac z tej dziedziny.

Wielka Brytania i nareszcie… Polska!

Przez lata home staging zyskiwał popularność w USA i zagościł również w Wielkiej Brytanii, gdzie często ludzie nazywają go property presentation albo property styling. Zjednoczone Królestwo zapragnęło przyswoić home staging, dzięki widowisku „House Doctor”, którego gospodynią była Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy podążyli za Amerykanami i dotarło do nich, iż mogą sporo zyskać gdy wystawią ofertę sprzedaży dopiero po starannym zadbaniu o dom.

Do Polski home staging trafił na dobre już w XXI wieku. Wszystko przez to, że Polacy szukali na rynku pracy swojego miejsca i dzięki temu powstał nowatorski, wolny zawód – homestager. Zwłaszcza od 2009 roku, da się zauważyć zwiększony popyt na tego typu usługi.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging przeobrażał się niemal codziennie, z powodu zmian w preferencjach ludzi, którzy postanowili zarabiać na rynku domów. Barbara Schwarz stworzyła konkretny model, ale korzystający z niego musieli reagować na nowe warunki ulegającej przemianom mody.

W XXI wieku, home staging to nie są jedynie działania wpływające pozytywnie na wygląd nieruchomości. Home staging bowiem to po prostu pójście za podstawami idei marketingu, który polega – zgodnie z definicją autorstwa przez Philipa Kotlera, cenionego marketingowego specjalisty – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Pole do popisu mają tutaj specjaliści od wizerunku, którzy mają możliwość stworzenia ciekawej oferty, która skupi na sobie uwagę ewentualnego Kontrahenta. Już w czasach wdrażania nowatorskiej techniki przez Barbarę Schwarz było jasne, iż psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest kluczowa w procesie home stagingu, a oferta wzbudzająca uwagę jest istotnym elementem, który dopiero może zachęcić potencjalnego kupca do sprawdzenia nieruchomości. W dobie obowiązującego w wielu kręgach dostępu do internetu oraz wszechobecnego szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem branżowych portali, jak i gustów wielbicieli Facebooka. Pamiętajmy, że stworzenie odpowiednich obrazów musi nastąpić już po dokładnym przysposobieniu mieszkania. Co się na takie przysposabianie składa?

Usprawnienie modelu Schwarz

Podstawowe koncepcje Barbary Schwarz zakładały, że dużo zyskamy, zwiększając optycznie pomieszczenia i rozjaśniając je. Trzeba zwrócić uwagę na każdy szczegół – w tym na rozmieszczenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i utrudniać wpadanie światła słonecznego. To ciekawe, jak dużo osób nie pamięta o odruchowych działaniach, takich jak posprzątanie walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz wywietrzenia pomieszczeń. Czynnikiem, który prawdopodobnie przekreśli nasz trud może być brzydki zapach w domu – z pewnością odstraszy on Klienta.

Gdy pragniemy mieć pewność, że proces home stagingu ułoży się jak należy – lepiej sięgnąć po fachowców z agencji nieruchomości, którzy zrobią wszystko co w ich mocy, aby nasza posiadłość prezentowała się jak najlepiej.

Więcej informacji i analiz ze świata nieruchomości – mieszkania.torun.pl