Z czym warto iść do notariusza?

Płaski brzuch odchudzanie toruń modelowanie ciała zabiegi
Jak mieć piękny, płaski i umięśniony brzuch? Odchudzanie dla każdego
Kwiecień 5, 2017
Adwokat Kancelaria Adwokacka Toruń Alimenty
Obowiązek alimentacyjny – wynajmij skutecznego adwokata
Kwiecień 8, 2017
toruńska kancelaria notarialna dobry notariusz pomoc notarialna

toruńska kancelaria notarialna dobry notariusz pomoc notarialna

Z jakimi problemami warto zgłosić się do notariusza?

W naszym kraju osoba mająca posadę notariusza zajmuje bardzo istotną rolę, bowiem nie jest wyłącznie – jak to się często określa – osobą wzbudzającą ufność, ale również kimś, kto znakomicie porusza się w arkanach prawa. Rejent jest zatem pracownikiem publicznym – podobnie jak policjant – oraz jego celem jest chronienie interesów Klienta. Do notariusza zazwyczaj idzie się z konkretną sprawą oraz trzeba przynieść ze sobą wszystkie potrzebne dokumenty. Te, jakie będą przez niego opracowane są rozpatrywane jako dokumenty administracyjne oraz mają tzw. moc prawną. Słowem, to co zostało w nich zadeklarowane wchodzi w życie. Nie ma się więc czemu dziwić, iż do kancelarii notarialnej obligatoryjnie powinniśmy zabrać, przykładowo umowy dotyczące lokaty, umowę o podziale majątku czyli umowę nabycia lokalu.

Najważniejszym posłannictwem notariusza jest pracowanie jednomyślnie z przepisami prawa, jednogłośnie z uzyskaną widzą oraz kwalifikacjami. Mówiąc w skrócie nie może więc dojść do naruszenia interesu Klienta, kiedy notariusz intencjonalnie okłamuje swych Klientów wprowadzając liczne niedociągnięcia oraz manipulacje. Każdego notariusza obowiązuje Kodeks Etyki Zawodowej, jaki bezpośrednio określa to, jak na przykład rejenci powinni postępować.

Umowy, jakie sporządzamy samodzielnie, przykładowo umowę wynajmu domu, pismo o pełnomocnictwie albo zaświadczenia o przekazaniu darowizny, mówiąc w skrócie nie są objęte obowiązkowym akceptowaniem przez notariusza. Przeważnie figuruje na nich pieczątka notariusza, jeśli zależy nam na tym, by podnieść ważność i rzetelność określonego dokumentu. Mówiąc w skrócie mówiąc – w ogóle nie ma takiego przymusu, więc nie powinniśmy kłopotać się o następne potwierdzenia.

Nasze prawo przewiduje jednakże takie sytuacje, w jakich notariusz jest najzwyczajniej w świecie niezastąpiony. Zaliczają się do nich akty, które bez jego pieczęci są uznawane za nieważne.

Niżej wpisane zostały niektóre spośród tych dokumentów:

Dokumenty nabycia oraz odsprzedaży jakichkolwiek nieruchomości – kawalerek, domków jednorodzinnych, działek pod budowę, gruntów uprawnych, działek hobbystycznych etc.

Wysłanie darowizny, w przypadku kiedy zapomogą jest nieruchomość

Sprzedaż prawa do lokalu spółdzielczego

Umowa rozdzielczości majątkowej, czyli tzw. intercyza

Podział spadku, jeżeli do podziału jest dowolna nieruchomość

Wszelkie umowy spółek, np. akcyjnych

Wyszczególnione u góry dokumenty muszą mieć niewątpliwie pieczęcie oraz podpis notariusza. Różne inne nie muszą posiadać wyglądu aktu notarialnego, wolno spisywać je w swobodny sposób. Dobrze jest mieć na uwadze, że tylko umowy zawarte przed notariuszem faktycznie są zgodne z literą prawa.

W przypadku kiedy mamy na uwadze spółki handlowe, to muszą one zawierać w asyście rejenta, m.in. zmiany w zarządzie, dokumenty tyczące się majątku zakładowego, zaświadczenia dotyczące podjęcia poprzez wspólnika danej części udziałów.

Stworzenie umowy w Kancelarii Notarialnej oraz oznakowanie jej pieczątką i podpisem notariusza podlega właściwym stawkom. Są one całkiem duże, lecz zależą najbardziej od wartości obiektu umowy. Jeśli jakakolwiek osoba planuje odstąpić działkę wartą kilka milionów złotych, to powinna liczyć się z gigantycznymi sumami. Ostateczna taksa jest określona poprzez Ministra Sprawiedliwości, lecz faktycznie jest ona duża. Notariusze wcale nie są przymuszeni do stosowania największych opłat, a co najważniejsze – konkurencja sama wymusza ich zaniżenie. Do kancelarii notarialnej wędrujemy zwykle w szczególnie ważnych okolicznościach, zatem takich jakie wymagają potwierdzenia poprzez osobę trzecią bądź planujemy przechować znaczną ilość pieniędzy.

Czy są poza tym jakiekolwiek odpłatności oprócz taksy notarialnej?

Oprócz tego, iż rejent musi koniecznie pobrać za swoje działania wynagrodzenie, trzeba spłacić podatek, m in. od darowizny i uregulować opłaty sądowe. Odpłatności takie są udostępniane poprzez rejenta stosownemu urzędowi skarbowemu bądź sądowi. Na każdym dokumencie powinniśmy dokładnie zweryfikować, co powinniśmy sfinansować. Bardzo często Interesanci dzwonią do Kancelarii w Toruniu i pragną w mgnieniu oka otrzymać informacje na temat tego, ile dokładnie wynoszą poszczególne opłaty. Wyłącznie w przypadku taksy istnieje szansa negocjacji opłaty, gdyż na różne inne opłaty rejent najzwyczajniej w świecie nie ma wpływu.

Czego nie wolno robić notariuszowi?

Głównie – notariusze mówiąc w skrócie nie mogą podejmować się działalności, jakie przeszkadzałyby w jakimkolwiek sensie w wypełnianiu powinności osoby zaufania publicznego. Rejent absolutnie nie może zatem zajmować się dziedziną handlu, pośrednictwem (m in. w zakupie domów) czy doradztwem w interesach.

Po drugie – absolutnie nie powinien zatrudniać się bez akceptacji izby notarialnej, o ile nie będzie to zawód naukowca, pracownika w szkole lub będącego powiązaniem obu.

Po trzecie – pod jednakową nazwą może pracować paru notariuszy (np. w postaci spółki cywilnej) lecz z ograniczoną odpowiedzialnością.

Jeżeli planujesz dowiedzieć się o wiele więcej, wejdź w odnośnik po prawej stronie – Kancelaria notarialna